Bilgi İşlem Daire Başkanlığı olarak görev ve sorumluluk alanlarımız mesai saati içinde ve dışından sürekli devam etmektedir. Bu işlemlerin bazıları şu şekildedir:
2020 yılı içerisinde;
- Üniversitemizin internet hızı 1.2 Gbps’a çıkarılmıştır.
- Üniversitemizin çeşitli birimlerine 3 km uzunluğunda fiber optik kablo çekimi yapılmıştır.
- Üniversitemizin mevcut kamera sistemlerine yeni kameralar alınmıştır.
- Üniversitelerdeki uzaktan eğitim sistemi için Uzaktan Eğitim için gerekli alt yapı çalışmaları yapılmıştır.
- 20.12.2018 Tarihinde sistem odası içerisindeki arızalanan yedekleme ünitesindeki hard diskler yeni alım yapılan diskler ile değiştirildi.
- 01.11.2018 Tarinde Kartlı geçiş sistemi için tüm personelimize ve tüm öğrencilerimşize kart dağıtılmış olup. İlgili sistemler sunucularımıza yüklenmiştir.
- 30.10.2018 Tarihinde BAP Sistemine ABET eklentisi yapıldı. Otomasyon üzerinden başvurlar alınmaya başlandı.
- 02.09.2018 Tarihinde Sistem odası için gerekli olan UPS cihazları alınmış olup eklektirik kesintilerinden kaynaklı sorunların önüne geçilmesi hedeflenmiştir.
- 03.09.2018 Tarihinde İnternet güvenliği için Güvenlik Duvarı alınmıştır. Gerekli eğitimler alınarak sistem devreye alınmıştır. Böylelikle internek güvenliği ve sunuculara saldırıları önleme amaçlı tedbirler artırılmıştır.
- 15.08.2018 Tarihinde Yeni Öğrenci Bilgi Sistemi alınmış olup program ve veritabanı sunucularımız üzerinde kurulmuştur.
- 19.02.2018 Tarihinde Farabi Kurum Koordinatörlüğü resmi talebi üzerine Farabi Online Başvuru Sistemi akfif edilmiştir.
- 08.02.2018 Tarihinde Mevlana Kurum Koordinatörlüğü resmi talebi üzerine Mevlana Online Başvuru Sistemi akfif edilmiştir.
- 01.02.2018 Tarihinde Akademik Bilgi Sistemi (ABS) Projesi tamamlanmıştır. Üniversite ana sayfamızda bulunan akademik kadrolara bağlantı verme çalışmalarımız başlamıştır.
- 15.01.2018 Birimlerdeki personelleri daha verimli kullanmak ve ve iş takibini yapmakta kolaylaştırmak adına İş Takip Sistemi entegre edilmiştir. Aktif edilen bu sistemle verimliliği artırma hedeflenmektedir.
- 10.01.2018 Kafkas Anasayfaya çoklu dil desteği eklendi. Bu şekilde dinamik veri bağlantısı ile farklı diller eklenerek genişletilebilir. Mevcut haliyle 6 tane faklı dil desteği mevcut.
- 12.12.2017 Veteriner Fakültesi Bünyesinde faaliyet gösteren Süt İşleme Tesisi için Süt Takip Online sistemi aktif edilmiştir.Bu proje BAP projesi olarak yazılmış ve proje sonunda tesis için gerekli cihazlar alınacaktır.
- 15.11.2017 Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın talebi üzerine Yemek Bursu Online Başvuru sistemi yapılarak aktif edilmiştir.
- 14.11.2017 Firewall (Güvenlik Duvarı) daha önceden yapılan 3 yıllık sözleşmenin bitmesi sonunda yeni firewall için demo çalışması başlatılmış olup aktif olarak devreye alınmıştır.
- 07.11.2017 Akademik Web Sayfalarındaki Akademik Kadro sayfası dinamik oluşmakta olup akademik personel bilgisi YÖKSİS üzerinden web servis metoduyla çekilmeye başlanmıştır. Bu yöntem ile yeni gelen ve ayrılan personel bilgisi otomatik ekleme, çıkarma ve unvan değişikliği olacaktır.
- 03.10.2017 TUBİTAK -> ULAKBİM birimiyle yapılan yoğun görüşmeler sonucu 300 Mbs olan internet hızımız 400 Mbs hızına çıkarılmıştır.
- 02.10.2017 Genel Sekreterlik makamının talebi üzerine Resmi Araç Giriş - Çıkış Takip Bilgisi Sistemi yapılarak ilgili personellere tanıtımı ve yetkilendirilmesi yapılarak sistem aktif edilmiştir.
- 01.10.2017 Veteriner Fakültesi tarafından yapılan talep üzerine laboratuvarlarında da bulunan 25 bilgisayar için gerekli bakım onarım ve format işlemleri yapılmıştır.
- 15.09.2017 Dış İlişkiler Birimi’nin resmi yazı talebi üzerine ERASMUS Online Başvuru Kayıt Sistemi yapılarak aktif edildi.
- 10.07.2017 Sarıkamış Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nun resmi yazı talebi üzerine Özel Yetenek Online Başvuru sistemi yapılmıştır. Bu sistem ÖSYM ile entegreli olarak web servis yöntemiyle verileri çekerek öğrencinin başvururken hatalı ve yanlış bilgi doldurmasını önlemiş olmaktadır.
10083 kez görüntülendi.