EPÖ 500
|
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik
Bilim ve Önemi – Bilim ve Araştırma – Bilimsel Araştırmanın Önemi – Bilimsel Araştırma Model ve Türleri – Bilimsel Araştırmaların Toplumsal ve Bilimsel Yararları - Bilimsel Araştırmanın Aşamaları – Bilimsel Araştırmalarda Bulunması Gereken Özellikler – Araştırma Plânı: Giriş – İlgili Yayınlar – Yöntem ve Teknikler – Bulgular – Yorum – Sonuç ve Öneriler- Etik kavramı-Bilim, Araştırma ve Yayın Etiği- Etik Dışı Davranışlar
|
EPÖ 501
|
Eğitimde Program Geliştirme
Temel Kavramlar – Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal), Eğitim Programı Tasarımı ve Modeller, Program Geliştirme Süreci,(plânlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma), Öğretim İlkeleri - Öğretimde Plânlı Çalışmanın Önemi ve Yararları – Öğretimin Plânlanması (ünitelendirilmiş yıllık plân, günlük plân ve etkinlik örnekleri), Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Bunların Uygulama ile İlişkilendirilmesi, Eğitim ve Öğretimde Yeni Yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zekâ, yapılandırmacılık, yaşam boyu öğrenme, yaratıcı düşünme, v.b.), Öğretim Hizmetinin Artırılmasında Öğretmenin Görev ve Sorumlulukları.
|
EPÖ 503
|
Eğitim Programının Temelleri 1
Program geliştirmede temel kavramlar (eğitim programı, öğretim programı, ders programı, örtük program, program geliştirme...), program geliştirmenin kuramsal temelleri, eğitim programı tasarımı ve modelleri, program geliştirmenin planlanması, program tasarısı hazırlama, programın denenmesi, program değerlendirilmesi, programa süreklilik kazandırılması, program geliştirmede yeni yönelimler
Önerilen Kaynaklar:
- Demirel, Özcan (2002) Eğitimde Program Geliştirme. Pegem Yayıncılık, Ankara.
- Varış, Fatma (1994) Eğitimde Program Geliştirme. Alkım yayıncılık, Ankara.
- Doğan, Hıfzı (1997) Eğitimde Program ve Öğretim tasarımı. Önder Matbaacılık, Ankara.
- Sönmez, Veysel.(1994) Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Pegem yayıncılık, Ankara.
Senemoğlu, Nuray (2004) Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Gazi Kitabevi, Ankara.
|
EPÖ505
|
Eğitimde Ölçme Teknikleri
Temel istatistik bilgileri- temel analiz teknikleri, nicelyöntemler
|
EPÖ 507
|
Karşılaştırmalı Eğitim
Karşılaştırmalı eğitim bilim dalındaki gelişmeler, bilimsel karşılaştırma kurumları, karşılaştırma motifleri, karşılaştırmalı eğitim biliminde kullanılan yöntemler, deneysel araştırma süreci, karşılaştırmada kullanılacak eğitim programının temelleri, kıtalara göre bazı ülkelerin eğitim sistemleri
|
EPÖ 509
|
Öğrenme ve Öğretme Kuramları
Öğrenme ve öğretme sürecinde akımlar, yaklaşımlar,kuramlar ve yeni eğilimler
|
EPÖ 511
|
Çağdaş Eğitim Felsefesi
Eğitim programlarının çağdaş, güncel eğitim problemlerine yenilikçi bakış açısıyla yaklaşan eğitim felsefesi
|
EPÖ 513
|
Öğretim Süreçleri ve Eğilimler
Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Modelleri - Davranışçılık Akımında Öğrenme - Sosyal Öğrenme Yaklaşımı – Bilişsel Öğrenme Yaklaşımı – Öğrenme Modelleri – Öğrenme – Öğretim İlkeleri – Öğretim Strateji Yöntem ve Teknikleri.
|